Verschil moet er zijn
In de compacte klasse vechten de autofabrikanten elkaar bijna de tent uit en in de nieuwe niche (B-segment SUV's) gaat men de strijd al aan nog voor een model op de markt verschenen is. De 2008 en Captur zijn nog onderweg en nu al moet Chevrolet de messen slijpen om de Fransozen weerwoord te bieden. Dat kan op verschillende manieren: een scherpe prijs, een goede uitrusting of een combinatie van die beide. De Trax is er vanaf 21.995 euro en is vanaf het basisniveau (LS) altijd voorzien van airconditioning, daarmee is hij 600 euro goedkoper dan de Mokka die het in de basisuitvoering zonder airco moet stellen. Moderne veiligheidssystemen zoals een 360 graden parkeercamera, rijbaanassistent en dodehoek-bewaking zijn voorlopig nog niet op de Trax leverbaar.
Vanaf de LT-uitvoering is de Trax uitgerust met en het MyLink entertainmentsysteem. Het functioneert ook als navigatiesysteem via de Bringo app, maar er zitten enkele haken en ogen aan deze navigatie. De applicatie is telefoongebonden, dat betekent dat iedereen die de navigatie in de Trax wil gebruiken een smartphone met Bringo via de USB moet aansluiten. Dat houdt in dat je ook meerdere keren de betaalde app moet downloaden, waardoor een gebruikt navigatiesysteem al snel goedkoper is. Bovendien doet het GPS-gebruik een stevige aanslag op het toestel zelf: de iPhone waarmee wij navigeerden onderging bijkans een meltdown. Wij reden de Trax in LTZ-uitvoering, het hoogste uitrustingsniveau. Hij is dan voorzien van lederlook bekleding, stoelverwarming en 18 inch lichtmetalen velgen.