Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

Arnold van Schepen - 21 april 2013

Niet perfect, wel praktisch

De Chevrolet Trax slaagt er inderdaad in om de rijeigenschappen van een stadsauto met de voordelen van een SUV te combineren. Hij biedt veel interieurruimte en compacte buitenmaten. Wat de rijeigenschappen betreft springen met name de onderstelafstemming en de besturing er in positieve zin uit. In het vlakke Nederland zal de on-demand All Wheel Drive weinig meerwaarde bieden, maar als je regelmatig met een aanhanger of caravan op stap gaat, verandert dat al. Laat staan wanneer je de bergen in trekt. De Trax heeft een ruim interieur met meer dan voldoende vakjes en bergruimte, al zul je op lange reizen het gekoelde dashboardvak van de Mokka wel eens kunnen missen. Ten opzichte van de (komende) concurrentie mist de Trax nog wat verfijning, maar er is heel goed met deze zeer praktisch ingestelde auto te leven. Dat past ook bij de no-nonsense SUV-traditie van het merk. Het is geen Duesy, maar een echte Chevy.

  • Ruim interieur
  • Afstemming onderstel / besturing
  • Wendbaarheid
  • Luidruchtige diesel
  • Nog geen 2wd 1.4 Turbo
  • MyLink navigatie kan kostbaar zijn
140 pk
200 Nm
194 km/h
9,8 s
7,5 (6.4) l/100km
149 g/km
G
22%
€ 21.995
€ 29.145
€ 534 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Daihatsu Terios 1.5 DVVT Trophy

  • Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna

  • Opel Mokka 1.6 Cosmo

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium