Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

- 9 mei 2013

Efficiënt aangepakt

Om het verschil tussen een gewone 500 en de S te zien hoef je beide auto's niet naast elkaar te zetten. Waar bij het origineel de handgrepen van de deuren en de achterklep en de verfraaiing bij het logo op de grille verchroomd zijn, zijn bij de 500S deze onderdelen in een antraciet kleurige glimmend lak gespoten. Bij deze details blijft het niet qua verschillen. Voor- en achterbumper zijn wat 'dikker', de zijskirts zijn wat meer geprononceerd en boven de achterruit vind je een zwarte achterspoiler - wat tevens de kleur is van het dak. Standaard is de auto voorzien van 16 inch sportvelgen, welke het sportieve uiterlijk nog wat meer benadrukken.

Wat bleef is de basisvorm van de auto. En daar is niks mis mee. Waar auto's na een jaar of vijf toch wel beginnen te vervelen, is de Fiat 500 nog steeds een prettig op het netvlies liggend ontwerp. Hoewel de veranderingen niet eens zo schokkend zijn, is de 500S van buiten voldoende onderscheidend van de wat meer klassiek aangeklede andere versies.

95 pk
200 Nm
180 km/h
11,0 s
4,5 (3.7) l/100km
97 g/km
D
22%
€ 12.995
€ 20.000
€ 367 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • DS 3 PureTech 130 S&S So Chic

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Hyundai i20 Coupé 1.2 HP Comfort

  • Citroën DS3 PureTech 110 S&S Inès de la Fressange

  • 2020 - Fiat 500 42 kWh electric cabrio

  • 2015 - Fiat 500 1.2 Lounge

  • 2010 - Fiat 500C Twinair 85 Lounge

  • 2010 - Fiat 500C 1.2 Start and Stop Dualogic Rock

  • 2007 - Fiat 500 1.4 16v Sport