Grijs, zwart en rood
Ook binnenin is efficiënt omgegaan met het aantal wijzigingen. Zo is de kenmerkende 'plaat' op het dashboard niet in de carrosseriekleur gespoten, maar in het matgrijs. Op het dashboard is het 500-logo - in plaats van chroom - in rood uitgevoerd. Deze rode kleur komt tevens terug op de pookknop en de stiksels op het stuur, de stoelen en de versnellingspookhoes. Het fijne, dikke stuur is sowieso het vermelden waard. Een stuur als deze zou niet misstaan in een sportauto en zorgt voor ruim voldoende grip als je wat heftiger aan het sturen slaat.
Om het gevoel van het rijden in een sportieve auto te versterken is de bekleding van de hemel uitgevoerd in het zwart. Dit zorgt voor een wat knusser gevoel, al is dat in werkelijkheid natuurlijk niet zo. De ruimte voorin is voldoende, zelfs voor de lange benen van de gemiddelde Nederlandse bestuurder. Ook de bijrijder heeft genoeg ruimte voor lijf en leden. Achterin is het een ander verhaal. Volwassenen zitten al snel met hun kruin tegen het dak en ook voor benen en voeten is weinig ruimte gereserveerd. Voor de gelegenheid was de door ons gereden auto voorzien van leren bekleding, met fraaie '500S'-stiksels. Het kost zo'n 1.200 euro, maar het is het wel waard. Het geeft het - toch al erg 'premium' aandoende - interieur nog wat meer cachet.
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition
Suzuki Swift Sport 1.6
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure
Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO
DS 3 PureTech 130 S&S So Chic
Renault Clio TCe 90 Expression
Hyundai i20 Coupé 1.2 HP Comfort
Citroën DS3 PureTech 110 S&S Inès de la Fressange