Spierballentaal
Nog voordat de eerste Senseo's vandaag beginnen te pruttelen, verdwijnt de sleutel al in het contactslot - uiteraard links naast het stuur - van 'onze' 911, die alvast open staat te wachten. Uit de vier sportuitlaten (รก 2.753 euro; ka-ching!) schalt een indringende roffel. Met serieuze spierballentaal laat de boxermotor achterin de Carrera S weten dat 'ie wakker is. De schreeuw is kort, maar krachtig genoeg om nog maar eens aan het CV van deze Elfer te worden herinnerd: 400 pk, nul tot honderd in 4,5 seconden en een topsnelheid van 300 km/h. Nou ja, 299 km/h - who cares?
De laatste flarden ochtendnevel hangen nog boven de weilanden als we Leusden verlaten en de Veluwe opzoeken. Op een door vakantiegangers en vertegenwoordigers bevolkte A28 draaien we de 911 eerst maar eens op ons gemak warm. Ondanks het angstaanjagende prestatiepotentieel kun je het icoon uit Zuffenhausen ook gerust zonder handschoentjes aanpakken. De 911 laat zich soepeltjes besturen en hoewel z'n volledige vermogen pas bij 7.400 rpm tegen het asfalt wordt gesmeten, schakelt de zeventraps PDK bij een rustige rijstijl al heel vroeg op.