Diep ingekapseld
Vanbinnen heeft de 911 meer weg van een luxueuze limousine dan van een hardcore sportwagen. Eenmaal ingestapt - met gesloten kap is dat best even een behendigheidsoefening - word je opgevangen door adaptieve sportstoelen. De meerwaarde ten opzichte van de standaardstoelen kunnen we niet beoordelen; feit is wel dat ze als gegoten zitten. Mag ook wel, voor 3.457 euro. In theorie passen er achterin de 911 ook nog twee personen, al voelen weekendtassen zich daar waarschijnlijk beter op hun gemak. De bagagebak in de neus van de 911 is met 135 liter tenslotte ook niet al te groot.
Vanachter het sportstuur kijk je tegen een fraai afgewerkt dashboard, waarop het infotainmentdisplay een centrale positie inneemt. Onder dat display zit een handvol kleine knopjes waarmee multimedia en airco worden aangestuurd. Doordat die knopjes precies achter de keuzehendel van de PDK zijn weggemoffeld, grijp je nog wel eens mis - kwestie van wennen. De hoge middentunnel zorgt ervoor dat je lekker diep ingekapseld zit in de 911. Naast de keuzehendel herbergt de middentunnel ook drie knoppen om het windscherm en de kap te bedienen. Daarover gesproken: ook 'met de pet op' ziet de 911 er prima uit.