Bewijsdrang
Na een rustige warming-up bereiken we halverwege de dag de fotolocatie. Een mooi moment om de lijnen van de auto eens rustig in ons op te nemen. Eigenlijk weet je van tevoren al dat je niet voor grote verrassingen komt te staan, want evolutie is al sinds z'n geboorte de kracht van de 911. Ook de nieuwste, zevende generatie - ook wel bekend onder de codenaam 991 - verloochent z'n afkomst niet: van grote afstand is 'ie herkenbaar, maar pas van dichtbij te onderscheiden van de voorgaande editie. Een bijzondere prestatie dat zo'n model, dat al zo lang meedraait, toch steeds weer met de tijd mee blijft gaan.
Traditiegetrouw begint de carrière van een 911 met de Carrera-modellen. Zowel motorisch als optisch staat dat gelijk aan betrekkelijke ingetogenheid, en dus valt voor de combi van GT-zilver, zwart leder en strakke vijfspaaks wielen wel wat te zeggen. Hoewel 'ie ook als Carrera heel wat in z'n mars heeft, spat de bewijsdrang er niet direct van af. Desondanks staat de nieuwe Elfer met z'n geknepen achterlichtunits wel wat intimiderender op z'n 20 inch sloffen: de auto hangt lager boven het asfalt en doordat de wielen ook nog eens verder uit elkaar staan, oogt het totaalplaatje er niet minder zelfverzekerd om.