Tesla Model S P85 Performance Plus

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

MarcelB
·
4 maart 2014 om 08:10
MIn- de leugen dat de auto een co2 uitstoot heeft van 0 gram. Zolang het meer en deel van de electriciteit geproduceerd wordt in vervuilende (kolen)centrales is dit de grootste en makkelijk herkenbare LEUGEN van de moderne autoindustrie. De overheid loopt natuurlijk voorop met boter op haar hoofd.........maar dat doen ze vaker......
Bjorn Blokzijl (redacteur):
In principe heeft u gelijk, maar deze auto kan - net als alle andere volledig elektrische auto's - geheel CO2-vrij rijden. Als de energie is opgewekt met duurzame energiebronnen, zoals zonne-energie en windenergie, dan is er geen uitstoot van schadelijke stoffen. Er zijn ook consumenten die hun eigen duurzame energie - verkregen met hun eigen zonnepanelen - gebruiken om de elektrische auto op te laden.
ok
·
4 maart 2014 om 11:02
Dan nog heeft de AUTO een uitstoot van 0 gram.
Tank to wheel is dan 0 gram.
Whell to wheel is een ander verhaal.

Maar dat geldt voor alle auto's.
Jouw zuinige diesel (14%) heeft ook bv een CO2 van 80Gr. Maar dat is ook Tank To Wheel.

Dat het proces van ruwe olie to diesel ook eea produceerd wordt ook daar niet mee gerekend.
MarcelB
·
4 maart 2014 om 20:08
Dat klopt Bjorn maar een auto rijden op je eigen zonnepanelen? Dan moet je wel een erg grooooot dak hebben.Hahaha
Hans Noordsij
·
4 maart 2014 om 21:37
Zonnestroom is echt niet zo gek. Wij hebben 32 panelen op het dak sinds 30 januari en deze hebben tot nu toe 489 kWh opgewekt. Dat is voldoende voor meer dan 3.000 km met onze Nissan Leaf. En dat in februari. We wachten nu op de aflevering van de bestelde Tesla Model S en met deze cijfers en de geschatte kilometers zullen beide auto's vanuit huis met zonnestroom geladen worden. Voorlopig kunnen we 100% salderen, dus de opgewekte en op dat moment niet gebruikte energie gaat het "net" in en kan later gebruikt worden.
MarcelB
·
5 maart 2014 om 21:06
Hoeveel m2 heb je daar voor nodig? En in hoeveel jaar haal je de investering er uit t.o.v. bv een 5 serie met een 2 liter diesel? Ik denk dat die in de praktijk zo'n 1 op 14 à 15 zal lopen dus ongeveer 10 cent per km aan brandstofkosten? Ben heel benieuwd naar de uitkomst.......
Bjorn Blokzijl (redacteur):
In een vergelijking tussen een auto met een brandstofmotor en een auto met enkel een elektromotor moeten niet alleen de kosten voor aanschaf en brandstof meegenomen worden. Een elektrische auto heeft veel minder onderhoud nodig - want minder draaiende delen - en bij privaat gebruik van een zakelijk aangeschafte of via de lease verkregen auto is de bijtelling voor een volledige elektrische auto een stuk gunstiger. Daarbij worden zonnepanelen niet alleen gebruikt voor het opladen van een auto, maar ook voor de overige elektriciteitbehoefte in een woning.
JHS
·
13 maart 2014 om 20:07
Een Tesla veel minder onderhoud nodig? Om je uit de droom te helpen:
http://www.teslamotors.com/nl_NL/service
Zelfs bij mijn meer dan modale auto kom ik niet aan zulke prijzen. Je vraagt je toch af waar dat onderhoud dan in gaat zitten, de motor kan het niet zijn.
Bjorn Blokzijl (redacteur):
Welke prijzen Tesla voor onderhoud rekent is niet per definitie ook datgene wat andere merken vragen. 700 Euro per 20.000 kilometer is niet heel goedkoop, maar je moet het daarom ook vergelijken met andere 'premiummerken'. Daarbij moet ook gekeken worden wát er inbegrepen is bij dat bedrag.

Los van wat Tesla qua onderhoudskosten rekent, is het onderhoud voor elektrische voertuigen gemiddeld goedkoper dan voor brandstof aangedreven voertuigen. Er kan veel minder stuk gaan.
Bartjeuh
·
31 juli 2014 om 09:47
Wij haalden gisteren onze A5 af in de garage, waar hij een groot onderhoud ondergaan had. 125.000 km. Geen speciale andere herstellingen nodig. Prijskaartje: 1200 EUR! Moeten ze nu blij zijn bij Audi dat ze Tesla ruimschoots geklopt hebben?
Peter
·
23 december 2014 om 14:51
Allemaal goed en wel, dat opladen van je auto met eigen zonnepanelen. De meeste eigenaars rijden echter overdag en laden de wagen 's nachts op wanneer de zon niet schijnt.
Bjorn Blokzijl (redacteur):
Auto's die gebruikt worden voor woon-werkkilometers staan overdag stil en kunnen opgeladen worden met behulp van bijvoorbeeld zonnepanelen. Voor auto's die overdag vooral op de weg te vinden zijn, geldt dit inderdaad niet.
421 pk
600 Nm
212 km/h
4,6 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 66.200
€ 119.540
€ 1.195 / maand
€ 0 / kwartaal
  • 2023 - Tesla Model S Plaid

  • 2018 - Tesla Model S 100D All-Wheel Drive

  • 2016 - Tesla Model S P90D Ludicrous