Nog steeds 14%
Ook het rijgedrag is net weer wat beter geworden. In lange doordraaiers helt de auto minder over en tegelijkertijd is het comfort verbeterd, vooral als je over oneffenheden in het wegdek rijdt. Er is de keuze uit drie rijmodi: Eco, Normal en Sport. Daarnaast is er nog een EV-mode waarin de CT 200h zijn uiterste best doet om de benzinemotor niet te gebruiken. Wat opvalt is dat de laatste technieken niet op deze auto verkrijgbaar zijn. Denk aan een head-up display, een systeem waarmee je automatisch inparkeert of 3D-weergave op het navigatiesysteem. Aan de ene kant zou je dat op de optielijst verwachten, maar aan de andere kant hebben we deze zaken ook niet echt gemist.
Goed nieuws voor de leaserijder: over de nieuwe CT 200h hoeft nog steeds maar 14% te worden bijgeteld. En dat is best bijzonder, want van zijn directe concurrentie kan alleen de Audi A3 g-tron dat ook zeggen. De scherpere uitstootgrenzen zijn behaald doordat het opgegeven verbruik licht is gedaald, vooral door de efficiëntere afstelling van de CVT-automaat. We noteerden een testverbruik van 4,8 liter per 100km en dat is een stuk lager dan de 5,6 liter van het vorige model, maar wel een stuk hoger dan de fabrieksopgave van 3,8 liter. Het is, meer dan bij een conventionele auto, sterk afhankelijk van de mix tussen stad en snelweg, waarbij je juist een láger verbruik realiseert in de stad.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business