Op de shortlist
Bij sommige facelifts vraag je je af waarom ze überhaupt de moeite genomen hebben, maar bij de nieuwe CT is het meteen duidelijk. Hij rijdt een stuk prettiger, loopt qua vormgeving weer in de pas met zijn grote broers en is ook zuiniger, waardoor hij nog steeds in aanmerking komt voor 14% bijtelling. En daarnaast is de vanafprijs een stuk scherper geworden: 26.690 in plaats van 29.990 euro. Het verschil is bovendien nog groter als je een duurdere uitvoering bestelt, zo is de Luxury Line maar liefst 6.700 euro voordeliger geworden. Staan auto’s als de 1 Serie, A-Klasse en A3 op je shortlist, voeg dan zeker de CT 200h er aan toe.
- Prettige rij-eigenschappen
- Scherp geprijsd met prima standaarduitrusting
- Nog steeds fiscaalvriendelijk
- Beloofde verbruik alleen haalbaar bij weinig snelweggebruik
- Beperkt aantal rij-assistentiesystemen

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

BMW 1 Serie 118i Luxury Line

Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna




