Temperament
Wie vanaf de allereerste generatie de Leon heeft gevolgd weet dat de overgang van generatie twee naar generatie drie het model veel goeds heeft gedaan. Van een burgerlijke C-segmenter als tweede generatie werd de auto plots stukken sportiever bij het aanbreken van de derde generatie. Door gebruik van hoeken en vouwen besloten de hoge heren bij Volkswagen Auto Groep dat de Leon vanaf dat moment de rijders moest gaan bedienen die van een flink potje sturen houden. Het deed de verkoopcijfers stijgen en zo was iedereen tevreden.
Niet gek dat ze het design van de vierde generatie grotendeels laten voortborduren op de generatie hiervoor. Uiteraard zijn verschillen te signaleren. Neem het front van de auto: deze wordt vanaf nu nog meer gevormd door vele hoeken en scherpe lijnen. Grote luchtinlaten in het matgrijs maken deze FR uitvoering van het model sportiever dan ooit. De achterzijde heeft een opvallende lichtunit die over de gehele breedte van de kofferbak loopt. Opnieuw opgesierd met hoekige vormen en surrogaat uitlaatstukken. Al met al een fijn geheel om naar te kijken en tiptop in orde om weer een aantal jaren mee te kunnen.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Nissan LEAF 40 kWh Tekna

Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

2021 - Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

2018 - Seat Leon Cupra R

2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

2014 - Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR

2010 - Seat Leon Cupra R

2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I

2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance


