Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Sportline Business

- 15 juli 2008

Slot

Was de Golf Variant het wachten waard? Eerlijkgezegd kunnen we niet zo makkelijk een antwoord op die vraag geven. Aan de ene kant blinkt hij op geen enkel gebied écht uit. Het is niet de allersportiefste, comfortabelste, modernste of goedkoopste stationwagen in zijn klasse. Aan de andere kant scoort hij op alle vlakken best goed. Zo is hij ruim, rijdt ‘ie goed en bovendien is hij heel redelijk geprijsd. De TSI motoren voelen krachtig aan, maar zijn toch heel zuinig. De Golf is een allemansvriend en de Variant doet daar niets aan af. Sterker nog: de Variant is met zijn grote en praktische bagageruimte een welkome aanvulling op het aanbod van Golf-varianten.

  • Praktische en ruime bagageruimte
  • Behoorlijk sportieve wegligging
  • Soepele en zuinige motor
  • Vormgeving achterzijde
  • Niet echt comfortabel
  • Standaarduitrusting
122 pk
200 Nm
197 km/h
9,8 s
6,4 (6.4) l/100km
153 g/km
E
22%
€ 22.050
€ 30.350
€ 556 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Peugeot 307 SW 1.6 HDi Pack

  • Kia cee'd Sporty Wagon 2.0 CRDi X-ecutive

  • Opel Astra Stationwagon 1.9 CDTi 100pk Edition

  • Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line

  • Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • Ford Focus Wagon 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

  • Peugeot 308 SW 1.6-16V VTi XS Première

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline