Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST

- 1 juni 2009

Ultieme bochtenridder

De vraag die we vooraf stelden - is de nieuwe Evo een brave auto? – kunnen we moeilijk met ‘ja’ of ‘nee’ beantwoorden. Hij is duidelijk minder ‘rauw’ dan zijn voorgangers, in de zin dat je er prima rustig mee kunt rijden. Dat betekent nog niet dat het een brave auto is, al was het maar vanwege zijn uitbundige spoilers. Het zou ons dan ook verbazen als de Lancer Evolution in de praktijk als alternatief voor bijvoorbeeld een Audi S3 wordt gezien, daarvoor liggen de karakters van die auto’s nog steeds teveel uit elkaar. Ben je op zoek naar een ingetogen sportwagen, dan ben je bij de Evo aan het verkeerde adres. Ben je echter niet vies van een opvallend koetswerk en zoek je de ultieme bochtenridder, dan is de nieuwste Evolution beslist een aanrader.

  • Ongekend gripniveau
  • Relatief comfortabel
  • Prima uitrusting
  • Materiaalgebruik interieur
  • Beschaafd motorgeluid
  • Matige kofferruimte
295 pk
366 Nm
242 km/h
6,3 s
13,0 (11) l/100km
250 g/km
G
22%
€ 62.899
€ 70.999
€ 1.302 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde

  • Infiniti G37S

  • Volvo S60 D5 Summum

  • Audi A4 2.0 TDI Pro Line

  • BMW 3 Serie 330d BluePerformance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • Cadillac BLS 1.9D Elegance

  • Lexus IS 250 Business Luxury

  • 2008 - Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense

  • 2008 - Mitsubishi Lancer Sports Sedan 2.0 DI-D Instyle

  • 2006 - Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 Inform