Tweede generatie
Ford is al enige tijd bezig haar modellen zo efficiënt mogelijk te maken. Daarbij speelt uitstoot van CO2 natuurlijk een belangrijke rol. Met de komst van ECOnetic uitvoeringen voor de Focus en later ook de Fiesta, Mondeo en Transit is Ford goed op weg. De ingenieurs in Keulen hebben de lat echter nog hoger gelegd, mede onder druk van de concurrentie die ook niet stil zit. De vernieuwde Focus ECOnetic stoot nu dankzij diverse aanpassingen die Ford heeft doorgevoerd nog maar 99 gram CO2 per kilometer uit,. Het model mag hierdoor een A-label dragen, wat weer interessant is in het fiscale beleid van de regering. Ford produceert twee uitvoering, één met Auto-Start-Stop (99 gram/km CO2) en één zonder (104 gram/km CO2). De Nederlandse importeur heeft ervoor gekozen om alleen de ECOnetic mét dit systeem te leveren. Om de nieuwe Focus ECOnetic eens goed aan de tand te voelen kregen we de gelegenheid hem te rijden in de omgeving van Nice.
Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I
Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance
Fiat Bravo 1.9 Multijet Edizione Prima
Toyota Auris 1.6 16v VVT-i Luna Business
Mazda 3 1.6 CiTD Business
Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher
Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive
Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Subaru Impreza 2.0R Luxury
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost