Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

- 18 mei 2010

Klaar voor de strijd?

De Fiat-groep heeft in het verleden herhaaldelijk bewezen voorop te lopen in de ontwikkeling van innovatieve technieken. Met de nieuwe MultiAir-technologie zet het concern deze traditie voort. De innovatie resulteert in meer vermogen en een lager verbruik uit een relatief kleine motor. Deze ontwikkeling zijn we de afgelopen tijd bij meer merken tegengekomen en is daardoor niet uniek. De manier waarop dit wordt gerealiseerd, is dat echter wel. We onderwerpen een Alfa Romeo MiTo met MultiAir-technologie aan een uitgebreide rijtest. Is deze combinatie genoeg om de strijd met nieuwe concurrenten aan te kunnen gaan, of lijkt het op papier mooier dan het daadwerkelijk is?

135 pk
206 Nm
207 km/h
8,4 s
6,8 (5.6) l/100km
128 g/km
D
22%
€ 17.250
€ 24.400
€ 447 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • 2013 - Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive

  • 2011 - Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • 2008 - Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport