Kekke verschijning
Een kleine twee jaar draait de MiTo inmiddels mee. De komst van de MultiAir-technologie vormt dan ook een mooie gelegenheid voor een motorische upgrade. Niet alleen om het motorkarakter af te stemmen op de hedendaagse downsize-trend, maar ook om het model als geheel weer even in de spotlights te zetten nu de Citroën DS3 en de Audi A1 dezelfde vijver als de MiTo gaan bevissen. Of de MiTo deze extra aandacht nodig heeft, is vraag twee. De MiTo ziet er nog altijd lekker uitgesproken uit en laat over z'n afkomst geen enkele twijfel bestaan. Diverse elementen van de spectaculaire 8C Competizione dragen, in combinatie met details als de overbekende grille en de typische ronde vormgeving, bij aan de emotie die het design van Alfa Romeo's doorgaans oproept. De MiTo is door z'n karakteristieke vormgeving nog steeds een kekke verschijning die tussen z'n concurrenten zeker niet misstaat.

Ford Fiesta 1.6 Sport

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

Suzuki Swift Sport 1.6

Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition





