Pionier
Zoals gezegd zet Fiat z'n traditie als pionier op het gebied van technologische innovaties voort met de introductie van MultiAir. Deze innovatie bestaat uit een klepbedieningssysteem dat bijdraagt aan de optimalisering van de verbranding per afzonderlijke cilinder. Concreet leidt dit tot meer vermogen en een lager verbruik. Het Fiat-concern levert hiermee een heel eigen bijdrage aan de downsizing waar tegenwoordig geen enkele fabrikant meer zonder lijkt te kunnen. In de MiTo wordt de technologie toegepast op drie varianten van de 1.4: een ongeblazen versie met 105 pk en twee turbomotoren, waarvan de door ons geteste uitvoering 135 pk levert en de sterkste versie over een vermogen van 170 pk beschikt. Voor deze laatste variant, die tot de nog onzekere komst van een MiTo GTA als topmodel geldt, heeft Alfa Romeo het Quadrifoglio Verde-label weer afgestoft. Alle varianten vallen bovendien in de 20%-bijtellingscategorie.

Ford Fiesta 1.6 Sport

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

Suzuki Swift Sport 1.6

Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition





