Volwaardige concurrent
De introductie van MultiAir-technologie komt voor Alfa Romeo op een goed moment. Het geeft de MiTo een pittig karakter, terwijl het verbruik acceptabel blijft. Met name zakelijke rijders plukken hier de vruchten van: de MiTo valt nu namelijk niet meer in de 25%-, maar in de 20%-bijtellingscategorie. Goedkoop is 'ie niet, maar de prijsstelling loopt wel keurig in de pas met de still going strong Mini en nieuwkomers als de onlangs geteste Citroën DS3 en de Audi A1. Ook z'n sportieve karakter kan zich prima meten met dat van de directe opponenten. Echte Alfisti kunnen hun hart dan ook ophalen aan deze MiTo-variant, die goed voorbereid de strijd met nieuwe concurrenten aan kan gaan.
- Fijne rijdersauto
- Gretige motor
- 20% bijtelling
- Overzichtelijkheid carrosserie
- Geen zesde versnelling
- Afwerking portierpanelen

Ford Fiesta 1.6 Sport

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

Suzuki Swift Sport 1.6

Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition





