Kia Optima 1.7 CRDi Super Pack

Pawel Piotrowski - 5 maart 2012

Niet langer een Nobody

Want kijk eens naar het uiterlijk! Dat is, met alle bescheidenheid, simpelweg om je vingers bij af te likken. Ondanks de grijze kleurstelling is de KIA Optima niet langer de grijze muis zoals de welhaast vergeten Magentis dat was. Je bent niet langer het lulletje van de klas wanneer je voor de Optima kiest en dat feit alleen al is een enorme stap voorwaarts. Nog steeds niet overtuigd? Afgelopen jaar is de Optima met de Red Dot Design Award bekroond, een prestigieuze prijs waar auto's als de Volkswagen Passat slechts van kunnen dromen.

Ironisch genoeg is de man die verantwoordelijk is voor het ontwerp van de KIA Optima, Peter Schreyer, afkomstig van de Volkswagen AG. Het inlijven van deze man is wellicht de beste investering die de Koreanen in het afgelopen decennium hebben gedaan. Het merk is sindsdien niet alleen een familiegezicht rijker, maar voert ook qua design steeds meer de toon aan. Toch is het niet allemaal hosanna. Wie een nauwkeurige blik op de Optima werpt zal hier en daar wat bekende stijlelementen van merken als Jaguar en Lexus ontdekken. Maar ach, er zijn slechtere voorbeelden, niet waar?

136 pk
325 Nm
202 km/h
10,3 s
5,3 (4.9) l/100km
128 g/km
E
22%
€ 34.895
€ 34.895
€ 640 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • 2016 - Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

  • 2016 - Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • 2014 - Kia Optima Hybrid ExecutiveLine

  • 2012 - Kia Optima Hybrid Super Pack