Kia Optima 1.7 CRDi Super Pack

Pawel Piotrowski - 5 maart 2012

Niet langer de hekkensluiter

De KIA Optima ziet er niet alleen mooi uit, maar rijdt ook bijzonder goed. Hij maakt zijn sportieve looks op de weg waar en verliest het comfort niet uit het oog. De 1.7 CRDi motor is met zekerheid een verstandige keuze, maar levert ook prima prestaties die niet teleur stellen. Toch is er nog ruimte voor verbetering. Vooral in het interieur kunnen de materialen en afwerking een slag beter. Ook de zitpositie kan beter. Daar staat wel een rijke standaarduitrusting en royale garantieregeling tegenover. De KIA Optima mag dan wel een laatkomer zijn, een hekkensluiter is hij niet.


Fotografie: Luuk van Kaathoven

  • Prachtige verschijning
  • Royale standaarduitrusting
  • Goede rijeigenschappen
  • Zitpositie
  • Storende details in interieur
  • Veel afrolgeluiden en motorlawaai
136 pk
325 Nm
202 km/h
10,3 s
5,3 (4.9) l/100km
128 g/km
E
22%
€ 34.895
€ 34.895
€ 640 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • 2016 - Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

  • 2016 - Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • 2014 - Kia Optima Hybrid ExecutiveLine

  • 2012 - Kia Optima Hybrid Super Pack