Uitgesproken karakter
Merk je in de praktijk dan helemaal niets van het relatief bescheiden vermogen? Wel, als je op de snelweg tempo wilt maken merk je dat het niet de dikste diesel is. De duw in je rug die het dieseltje tot 100 km/u genereert blijft achterwege, je merkt dat de rijwind zijn invloed heeft. Daarover gesproken, de geluidsisolatie van de Giulietta is dik in orde. Je kunt bij 160 km/u nog fatsoenlijk een gesprek met je passagier voeren. Na een weekje sturen met deze Alfa kan ik niks anders concluderen dan dat de Giulietta een innemende auto is. Ze is uitgesproken zonder overheersend te zijn. Sportief maar niet oncomfortabel, zuinig met brandstof (1:18) maar tegelijkertijd vrijgevig met prestaties. Kortgezegd: besparen met bezieling. Op het gebied van gadgets zoals rijassistenten en multimedia doet de concurrentie het beter, maar een auto is om mee te rijden. Wat dat betreft plaats ik de Giulietta in mijn top twee. En afgaand op de 'likes' gedurende de testweek staat de Giulietta qua looks bij menigeen op één.
- Prima prestaties
- Wegligging en besturing
- Zeer prettige dieselmotor
- Zitting stoel iets te vlak
- Grove resolutie centraal display
- Afrolgeluid banden