Verrassend vermakelijk
Het moge duidelijk zijn dat Volkswagen met de nieuwe Golf GTI een verdraaid fijne auto op de weg heeft gezet. Z’n geslonken gewicht, de scherpe besturing en - last, but not least - het sperdifferentieel maken het rijden in de nieuwe GTI verrassend vermakelijk. Daarbij is de Golf met z’n ruime interieur en alledaagse bruikbaarheid nog lekker praktisch ook. Tegenover dat alles staat wel een behoorlijk prijskaartje. De GTI is er vanaf 33.690 euro, maar met wat leuke extra’s wordt zo’n Golf al snel een kostbare aangelegenheid. Onze testauto kost met al z’n spulletjes een stevige 46 mille. Niet goedkoop, maar daar krijg je dan wel één van de fijnste allrounders uit z’n segment voor terug.
- Aandrijflijn
- Rijeigenschappen
- Allround karakter...
- ... maar daardoor geen purist
- Prijzig
- Versnellingskeuze DSG in Sport-stand
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI