Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

- 15 augustus 2013

Verrassend vermakelijk

Het moge duidelijk zijn dat Volkswagen met de nieuwe Golf GTI een verdraaid fijne auto op de weg heeft gezet. Z’n geslonken gewicht, de scherpe besturing en - last, but not least - het sperdifferentieel maken het rijden in de nieuwe GTI verrassend vermakelijk. Daarbij is de Golf met z’n ruime interieur en alledaagse bruikbaarheid nog lekker praktisch ook. Tegenover dat alles staat wel een behoorlijk prijskaartje. De GTI is er vanaf 33.690 euro, maar met wat leuke extra’s wordt zo’n Golf al snel een kostbare aangelegenheid. Onze testauto kost met al z’n spulletjes een stevige 46 mille. Niet goedkoop, maar daar krijg je dan wel één van de fijnste allrounders uit z’n segment voor terug.

  • Aandrijflijn
  • Rijeigenschappen
  • Allround karakter...
  • ... maar daardoor geen purist
  • Prijzig
  • Versnellingskeuze DSG in Sport-stand
230 pk
350 Nm
248 km/h
6,4 s
7,9 (6.4) l/100km
149 g/km
E
22%
€ 33.690
€ 46.547
€ 853 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

  • Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI