GTI-min
In het interieur is de 'verblauwing' verder doorgezet. Niet alleen de lijnen op de typische GTI-stoelen zijn blauw, ook de stiksels, de verlichting in de deuren, accenten op de hendel van de automaat en tussen de klokken zijn in die kleur gedoopt. Om het sportieve karakter van de plug-in hybride te benadrukken, is zo goed als alles uit de GTI overgenomen. De heerlijk zittende stoelen en het dikke, afgeplatte sportstuur doen op het eerste oog niet vermoeden dat je met een auto te maken hebt die bedoeld is om zuinig te rijden. Pas als je een blik hebt geworpen op de klokkenwinkel, zie je dat er iets bijzonders aan de hand is met de auto. In de linker klok is de meeste ruimte opgeëist door een vermogensmeter. Hierin is tevens te zien of je de elektrische kracht verbruikt of dat de accu juist opgeladen wordt. Onderin deze klok is een kleine toerenteller te zien. De afleesbaarheid hiervan is matig. Een wat grotere weergave zou beter zijn. Op het scherm van het multimediasysteem is uitgebreide informatie te vinden over het wel en wee van de aandrijflijn. Verder is het systeem hetzelfde als in de andere VAG-producten. Het werkt snel en de ergonomie ervan is goed op orde. Net als bij de andere Golf's is de afwerking van het interieur subliem. Overal vind je mooie materialen en is het geheel vrij van rammels en kraakjes. Tekenend voor de goede afwerking zijn de draaiknoppen voor bediening van de klimaatregeling. Meer dan in welke auto in deze klasse voelen deze zeer solide aan en werken ze met precies genoeg weerstand. Het nadeel van veel auto's die zowel met als zonder elektrische aandrijving te verkrijgen zijn, is de kleinere interieurruimte. Zo ook bij de GTE. Ten opzichte van een 'normale' Golf 7 is de bagageruimte met 108 liter gekrompen. Reden hiervoor is dat er plaats gemaakt moest worden voor een benzinetank en een accupakket. Voorin en op de achterbank zit je echter net zo ruim als je gewend bent van de compacte middenklasser.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI