Rust en balans
Als het gaat om het bouwen van onderstellen heeft Ford met name op dat vlak een goede naam hoog te houden. Afhankelijk van motor en uitrusting biedt Ford de nieuwe Focus zelfs aan met een keuze uit twee volledig afwijkende achterwielophangingen. De lichtere versies hebben een lichtgewicht torsie-achteras. Maar de ST-Line bedient zich altijd van de meer geavanceerde multi-link techniek, die voor meer verfijning in het rijgedrag zorgt. Ook bij hogere bochtsnelheden gedraagt de Focus zich zeer neutraal en trefzeker. Tegelijkertijd heeft Ford ook veel ontwikkelingstijd gestoken in de verbinding tussen carrosserie en wielophanging. Door het zorgvuldig uitkiezen van rubbers worden trillingen en geluiden veel minder doorgegeven. Dat is weer goed te merken aan de rust in het interieur. De ST-Line voegt daar nog eens extra scherpte aan toe omdat de auto tien millimeter dichter op het asfalt staat dan de andere varianten. Dan is het niet moeilijk om de conclusie te trekken dat de ST-Line verreweg de meest uitgebalanceerde versie is van de nieuwe Focus.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 Business

Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

Volvo V40 T3 Nordic+

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


