Afgeprijsd
Citroën gaf een aantal maanden geleden flinke korting op de ë-C4. Op iedere variant verlaagde het merk de prijs met ruim 2.000 euro. Als 'Live' is hij verkrijgbaar vanaf 33.990 euro. Dat is ongeveer 3.000 euro goedkoper dan een Volkswagen ID3. Maar ook is de Citroën daarmee niet eens zoveel duurder dan een MG ZS, die op veel vlakken achterloopt op de Fransoos. Voor die vanafprijs krijg je standaard onder meer het 10-inch touchscreen, climate control, het digitale instrumentarium en cruise control. Wel moet je dan de fijne 'Progressive Hydraulic Cushions' missen.
Hoger op de ladder staan de Feel, Feel Edition en Shine. Wij reden met de laatste topversie, die voor 39.740 euro onder meer Keyless Entry, het Pack Drive Assist, een dodehoekassistent, verwarmd stuurwiel en de 18-inch lichtmetalen wielen standaard aan boord heeft. Voor net geen 40 mille ben je dus van vrijwel alle gemakken voorzien. Als aanvulling daarop kun je nog kiezen uit andere lakkleuren, exterieuraccenten en interieurbekledingen. Daarnaast kun je voor 800 euro nog opteren voor een glazen schuif-/kanteldak, kost de betere audio-installatie 350 euro, moet je voor een 360-graden camera met parkeerassistent 400 euro bijleggen en kun je voor 250 euro ook een geïntegreerde dashcam bestellen. Er blijft dus nog wel wat over om aan te vinken.
Lexus UX 300h F-Sport Design
Smart 1 200 kW Premium
Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone
DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere
Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine
Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition
MINI Countryman Cooper Serious Business
Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive
Audi Q2 1.4 TFSI S-line
Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine
Renault Kadjar TCe 130 Bose