Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

Max Veldhuis - 14 juli 2021

Unieke marktpositie

Als je in de markt bent voor een elektrische auto heb je inmiddels behoorlijk wat keuze. Citroën heeft met de ë-C4 in ieder geval een duidelijke marktpositie ingenomen en zich vooral gericht op de klant die comfort zoekt. In die opzet is het merk in ieder geval geslaagd, want in zijn klasse is de ë-C4 zonder twijfel de meest comfortabele EV die je kunt kopen. Daarvoor moet je wel concessies doen op het gebied van rijbeleving, maar dat is dan ook niet iets waar je specifiek een Citroën voor koopt. 

Voor de kilometervreter is de relatief beperkte actieradius wel een tegenvaller en ook is het lastig om de resterende actieradius te voorspellen in de ë-C4. Kun je daarmee leven, spreekt het markante design je aan en ben je boven alles op zoek naar comfort? Dan heb je aan de elektrische Citroën zeker een goede metgezel!

  • Zeer comfortabel
  • Veel waar voor je geld
  • Overzichtelijke bediening interieur...
  • ...maar wel een beetje rommelig
  • Slecht voorspelbare actieradius
  • Multimedia kan nog beter
136 pk
260 Nm
150 km/h
9,7 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 33.990
€ 42.740
€ 784 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Lexus UX 300h F-Sport Design

  • Smart 1 200 kW Premium

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

  • MINI Countryman Cooper Serious Business

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Audi Q2 1.4 TFSI S-line

  • Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose

  • 2011 - Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

  • 2008 - Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • 2005 - Citroën C4 Berline 1.6 16v Ligne Prestige