Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

- 23 februari 2011

Kinetic Design

Gelukkig kunnen we wel constateren dat de auto in Europa ontwikkeld is. Vanaf april zullen drie carrosserievormen hun opwachting maken, te weten de vijfdeurs hatchback, de sedan en de wagon. Daar blijft het ook bij, dus een driedeurs gaan we van deze nieuwe uitvoering niet krijgen, verzekert Ford ons. Het zou ons echter niet verbazen als er op basis van die nieuwe platform toch wel een sportieve carrosserievorm gebouwd zou gaan worden, maar dan niet met de naam Focus. Zo zingt de cultnaam Capri al tijden rond in autoland. Het ontwerp van de geheel nieuwe Focus valt onder de inmiddels bekende ontwerptaal 'Kinetic Design'. We zeggen er eerlijk bij dat we niet direct enthousiast werden van de eerste officiële foto's, maar in het echt valt het toch erg mee. Overall is het geen spannend ontwerp, maar met name de welvingen op de heupen komen in het echt beter uit dan op de gevoelige plaat.

182 pk
240 Nm
222 km/h
7,9 s
onb (6) l/100km
139 g/km
D
22%
€ 19.745
€ 31.195
€ 572 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

  • Subaru Impreza XV 2.0R AWD

  • Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

  • Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • Mazda 3 2.2 CiTD Business+

  • Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • Nissan Leaf

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost