Kinetic Design
Gelukkig kunnen we wel constateren dat de auto in Europa ontwikkeld is. Vanaf april zullen drie carrosserievormen hun opwachting maken, te weten de vijfdeurs hatchback, de sedan en de wagon. Daar blijft het ook bij, dus een driedeurs gaan we van deze nieuwe uitvoering niet krijgen, verzekert Ford ons. Het zou ons echter niet verbazen als er op basis van die nieuwe platform toch wel een sportieve carrosserievorm gebouwd zou gaan worden, maar dan niet met de naam Focus. Zo zingt de cultnaam Capri al tijden rond in autoland. Het ontwerp van de geheel nieuwe Focus valt onder de inmiddels bekende ontwerptaal 'Kinetic Design'. We zeggen er eerlijk bij dat we niet direct enthousiast werden van de eerste officiële foto's, maar in het echt valt het toch erg mee. Overall is het geen spannend ontwerp, maar met name de welvingen op de heupen komen in het echt beter uit dan op de gevoelige plaat.

Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

Subaru Impreza XV 2.0R AWD

Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

Mazda 3 2.2 CiTD Business+

Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

Nissan Leaf

Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

Seat Leon 1.4 TSI FR

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost


