Overlap
We hebben ook met de 2.0 TDCi met Powershift kunnen rijden en die Focus kent duidelijk een ander karakter. Zeker de zuinig afgestelde D-stand maakt een prettige reisgenoot van de Focus. Uiteraard is er ook een sportstand voor de bestuurder die af en toe een verzetje wil, maar op den duur gaat het rauwe dieselgeluid erg vermoeien. Wil je optimaal gebruik maken van de heerlijke rijeigenschappen dan is een 1.6 EcoBoost met handbak de absolute aanrader, maak je vooral veel kilometers, maar ben je niet in de wieg gelegd voor slappe hap, dan is de TDCi met Powershift de betere keus. Maar het mooie is dat ze overlap kennen tussen hun sterke punten. De benzine is met zijn hoge koppel ook prima schakellui te rijden en met de diesel kan je ook heerlijk even stevig de bocht door. In Europa hoeven we ons geen zorgen te maken over het concept ONE-FORD. De Europese maatstaf is de wereldmaatstaf geworden voor Ford. Daar mogen de Amerikanen maar wat blij mee zijn. Ford verwacht dat in Nederland de benzinegestookte Focus Wagon in Titaniumuitvoering de topper zal worden en wij weten zeker dat die kopers daar geen spijt van zullen krijgen.
- Stoelen
- Veiligheidssystemen
- Rijeigenschappen
- Veel knopjes
- Naden
- Licht sturen/schakelen

Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

Subaru Impreza XV 2.0R AWD

Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

Mazda 3 2.2 CiTD Business+

Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

Nissan Leaf

Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

Seat Leon 1.4 TSI FR

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost


