Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

- 23 februari 2011

Cockpit

Waar aan de buitenzijde het lijnenspel van de vorige Focus nog wel een beetje terug te vinden is, zien we een totaal ander interieur. Je waant je vanaf de bestuurderspositie in een cockpit. Niet alleen doordat je omsloten wordt door alle instrumenten, maar ook door grote hoeveelheid knopjes en toetsen op het stuur en op de middenconsole. Uiteraard heeft alles een doel, maar het maakt wel dat je in het begin erg moet zoeken naar het hoe en wat. In het materiaalgebruik is een flinke stap voorwaarts gemaakt. Veel kunststoffen zijn zacht en geven een hoog kwaliteitsgevoel. De afwerking ervan is over het algemeen netjes, al is het dan juist weer storend dat bij minder ingewikkelde constructies toch een naad te zien is. Zo kijk je van binnenuit langs de randen van de voorportieren op de metaalkleur van de buitenkant. Dit geldt overigens ook aan de buitenzijde waar je bij het grille-embleem en de achterlichten vanuit bepaalde hoeken diep tussen het plaatwerk door kijkt.

182 pk
240 Nm
222 km/h
7,9 s
onb (6) l/100km
139 g/km
D
22%
€ 19.745
€ 31.195
€ 572 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

  • Subaru Impreza XV 2.0R AWD

  • Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

  • Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • Mazda 3 2.2 CiTD Business+

  • Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • Nissan Leaf

  • Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

  • Seat Leon 1.4 TSI FR

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost