Cockpit
Waar aan de buitenzijde het lijnenspel van de vorige Focus nog wel een beetje terug te vinden is, zien we een totaal ander interieur. Je waant je vanaf de bestuurderspositie in een cockpit. Niet alleen doordat je omsloten wordt door alle instrumenten, maar ook door grote hoeveelheid knopjes en toetsen op het stuur en op de middenconsole. Uiteraard heeft alles een doel, maar het maakt wel dat je in het begin erg moet zoeken naar het hoe en wat. In het materiaalgebruik is een flinke stap voorwaarts gemaakt. Veel kunststoffen zijn zacht en geven een hoog kwaliteitsgevoel. De afwerking ervan is over het algemeen netjes, al is het dan juist weer storend dat bij minder ingewikkelde constructies toch een naad te zien is. Zo kijk je van binnenuit langs de randen van de voorportieren op de metaalkleur van de buitenkant. Dit geldt overigens ook aan de buitenzijde waar je bij het grille-embleem en de achterlichten vanuit bepaalde hoeken diep tussen het plaatwerk door kijkt.
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
Subaru Impreza XV 2.0R AWD
Citroën C4 2.0 HDi Exclusive
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive
Mazda 3 2.2 CiTD Business+
Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line
Nissan Leaf
Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack
Seat Leon 1.4 TSI FR
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost