Veiligheidstechnologieën
Het cockpitgevoel naar het dashboard voelt erg prettig tijdens het rijden, maar de stoelen maken de fijne zit compleet. Ze zitten magistraal, maar zijn daarnaast ook nog eens mooi vormgegeven. Zeker de halflederen uitvoering ziet er prachtig uit. Ook achterin zit je prima, met een gemiddelde lengte komen je benen niet vervelend in de knel en ook de hoofdruimte is zoals het hoort. De Titanium-uitgevoerde testauto's waren voorzien van een aantal extra pakketten. Een opvallende is het 'Driver assistant pack', waarbij moderne veiligheidstechnologieën van zusteronderneming Volvo bereikbaar worden in het C-segment. Daaronder vallen systemen die je fysiek waarschuwen of zelfs bijsturen wanneer je niet meer binnen de lijntjes stuurt, maar ook adaptive cruise control, actieve parkeerhulp, een automatisch noodstopsysteem bij lage snelheden en verkeersbordherkenning. Dat laatste systeem werkte overigens zeer goed. Zelfs met een dolle hoeveelheid Spaanse verkeersborden die elkaar opvolgden zag je keurig op de boardcomputer wat de geldende geboden waren.

Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

Subaru Impreza XV 2.0R AWD

Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

Mazda 3 2.2 CiTD Business+

Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

Nissan Leaf

Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

Seat Leon 1.4 TSI FR

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost


