Veiligheidstechnologieën
Het cockpitgevoel naar het dashboard voelt erg prettig tijdens het rijden, maar de stoelen maken de fijne zit compleet. Ze zitten magistraal, maar zijn daarnaast ook nog eens mooi vormgegeven. Zeker de halflederen uitvoering ziet er prachtig uit. Ook achterin zit je prima, met een gemiddelde lengte komen je benen niet vervelend in de knel en ook de hoofdruimte is zoals het hoort. De Titanium-uitgevoerde testauto's waren voorzien van een aantal extra pakketten. Een opvallende is het 'Driver assistant pack', waarbij moderne veiligheidstechnologieën van zusteronderneming Volvo bereikbaar worden in het C-segment. Daaronder vallen systemen die je fysiek waarschuwen of zelfs bijsturen wanneer je niet meer binnen de lijntjes stuurt, maar ook adaptive cruise control, actieve parkeerhulp, een automatisch noodstopsysteem bij lage snelheden en verkeersbordherkenning. Dat laatste systeem werkte overigens zeer goed. Zelfs met een dolle hoeveelheid Spaanse verkeersborden die elkaar opvolgden zag je keurig op de boardcomputer wat de geldende geboden waren.
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
Subaru Impreza XV 2.0R AWD
Citroën C4 2.0 HDi Exclusive
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive
Mazda 3 2.2 CiTD Business+
Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line
Nissan Leaf
Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack
Seat Leon 1.4 TSI FR
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost