Zoethoudertje
Ford heeft het geduld van een hele horde leaserijders flink op de proef gesteld. Want hoewel de specificaties al even op straat liggen, liet de Focus ECOnetic uiteindelijk nog lang op zich wachten. En juist die specificaties waren het die ons Nederlanders, bijtellingsbewust als we zijn, al een tijdje lieten warmlopen voor de eco-Focus. Want voor een compacte stationwagon met veel ruimte en 14% bijtelling zijn we in ons land wel te porren, dat weten ze bij directe concurrent Renault inmiddels als geen ander.
Helemaal nieuw is het ECOnetic-label op de Focus trouwens niet. Met de nieuwe driecilinder 1.0 EcoBoost onder de kap - goed voor 20% bijtelling - rijdt de Focus al een tijdje rond met datzelfde label op z'n achterste. Maar voor wie het om de TDCi - of, beter gezegd, diens 14% bijtelling - te doen is, is die 1.0 benzinemotor slechts een zoethoudertje. Nu is de ECOnetic er dan eindelijk ook als diesel. Z'n CV: 105 pk, 240 Nm, een 0-tot-100-sprint in twaalf tellen en... een beloofd verbruik van 1 op 29,4.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


