Dynamische schoonheid
De afgelopen jaren heeft Mazda veel lof geoogst voor het design van de nieuwe modellen. Bij de introductie van de CX-5, de Mazda6 en de Mazda3 waren de ooh's en aah's niet van de lucht. De 'Kodo' designtaal kan de gemiddelde autokoper wel waarderen, gezien de goede verkoopcijfers van bovenstaande modellen. Hoewel de Mazda2 veel stijlelementen van de 3 heeft overgenomen, is het zeker geen kopie op 80%. Design stond hoog op het wensenlijstje bij de ontwikkeling van de auto. Voor een grote binnenruimte is een ver naar voren geplaatste A-stijl een pre, maar ten opzichte van de vorige generatie '2' werd de stijl liefst 8 centimeter naar achteren gezet. Hierdoor heeft de auto een dynamischer voorkomen dan het gros van zijn concurrenten. Deze dynamiek wordt extra benadrukt door de korte overhangen en de dik aangezette lijnen over de voorspatborden en flanken. Scherp getekende achterlichtunits maken het geheel aan de achterzijde af. Standaard staat de Mazda2 op 15 inch stalen wielen met wieldoppen, maar bestel je de auto als GT-M, dan is hij voorzien van fraai lichtmetaal in één maat groter. Leuke designgimmicks zijn de in de koplampunit doorlopende chroomstrip en de in de grille terugkomende carrosseriekleur.
Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Renault Clio TCe 100 R.S. Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk
Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet
Kia Rio 1.0 T-GDI ExecutiveLine
Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl
Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate
Citroën C3 1.2 PureTech Shine