Twee voor de prijs van één
Ford neemt een hoop risico's met de introductie van de nieuwe RS. Niet alleen heeft hij ten opzichte van zijn voorganger een cilinder minder en aandrijving op alle wielen, ook is zijn vanafprijs van ruim 54 mille verre van mild. Toch overtuigt de auto met zijn totaalpakket. Dankzij zijn vierwielaandrijving en vergevingsgezind onderstel, is het een auto die je alledag kunt inzetten. Maar dankzij de heerlijke aandrijflijn, de ploffende en fluitende geluiden uit de uitlaten en de uitstekende rijeigenschappen is het ook dé auto om in het weekend over dijkweggetjes te jagen. Met de Focus RS koop je een auto waarmee je dagelijks naar het werk rijdt, maar ook desgewenst de jongere in jezelf loslaat. Per jaar zijn er slechts 120 beschikbaar voor Nederland, dus mocht je na het lezen van dit testverslag om zijn, dan is een spurt naar de dealer een must!
- Heerlijke motor en bak
- Uitgebalanceerd uiterlijk
- Fantastische rijeigenschappen
- Nauwelijks ruimte achterin
- Forse prijsstelling
- Slechts 120 RS'en beschikbaar in Nederland
Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2
Seat Leon Cupra R
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
MINI Cooper S 5-deurs
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Honda Civic Type R GT
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium